odling hemma hos Mr Zhang & pappa

Mr Zhang, min kinesiska familj, se sedan, kan mycket om kinesisk medicin, historia och mat och därigenom odling. I höstas fick pappa plommonkärnor att sätta, året innan jordnötter att odla. Häromdagen när jag kom till hotellet ropade receptionisten på mig och visade mig glatt en massa fröpåsar som var till mig. Mr Zhang hade varit och handlat så jag kunde ta med hem och odla under våren sommaren!




Jag gick hem dit på middag och skrev ner instruktioner hur man skulle odla dem, eftersom allt var på kinesiska på baksidan. Passade på att titta på deras lökodling, mycket kött wokas med vitlöksblast, både grön (odlas i ljus) och gul (odlas i mörker), man kan klippa en gång och få nya, så två gånger och en massa grönsaker lättodlat. På bilden ser man hur man gör, och det är ju snygga gröna växter att ha in fönstret också!




Chili, okänd 1, okänd 2....






"Jiucai" och okänd 3...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0