Hot-pot med Beijing-kontoret

Erik: Så var det lite avslutning av året, kinesika nyåret är ju om en dryg vecka och man kan märka att alla börjar varva ner. Vi från kontoret gick och åt hot-pot tillsammans, min favorit.
-
Max tar för sig av dipp-såsen. Basen är sesampasta, chili, vitlök och sen kan man smaksätta lite efter tycke och smak. Jag brukar nöja mig med basen och lite korriander, så gott!
-
-
Hot-poten står mitt i bordet och alla doppar i samma skål. Det är trevligt sätt att äta på.
-
-
För fyra år sedan var det otippat att jag överhuvud taget skulle äta ko-mage, men idag tillhör det en favorit och är obligatoriskt när jag får beställa in hot-pot. Skulle vara kul om det gick att köpa i Sverige, hur ska jag annars klara mig utan det när vi en dag bor i Sverige?
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0