Mountainbike - Äntligen inköpt!

Jag kan inte förstå att jag väntat så länge med att köpa cykel när jag trampade iväg från affären. Fina cyklar med aluminiumram och shimano-växlar... Mellan 1200 och 1500 SEK köpte vi dem för.

Det var så kul, kändes så fritt och lätt och man kom så långt utan ansträngning helt plötsligt! Bara för att testa dem cyklade vi från affären samma runda vi sprang dagen innan, ca 36 km.


Vi hittade så många småstigar som ledde fram till höga berg, men hade inte tid att cykla ända fram. Nästa helg blir det att utforska stigarna och bestiga branta bergsidor. Söderut är bergen mycket brantare än norrut, men eftersom det är ca 15-20 km dit, jämför mot 4 km till norra bergen, så har jag inte varit dit.



Det fanns många olika cyklar från ett par hundralappar upp till 10 000 för dyraste triathlon-cykeln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0