Människor som tänkte som jag och vandrade


Pratade lite med de här herrarna innan jag fortsatte vidare. Om vad? Var jag kom ifrån, var jag bodde och var de bodde och om jag skulle ut och "liuliu" typ "ströva omkring"



Insamling av hö höll den här killen på med. Mycket torrt gräs nu.


Väl uppe på toppen mötte jag den här vakten. Han sa åt mig att gå ner, jag fick inte vandra i bergen förrän gräset hade växt 1 dm pga av brandrisken, ifall att jag skulle röka och slänga min cigarettfimp på marken och starta en brand. Han var där mellan 8 och 5, så jag får återkomma på morgonen eller kvällen om jag vill vandra. (Det sa han såklart inte, det är min plan)



Den här mindre roliga synen möttes jag med av, mina stigar, mina berg och utflyktsmål ska förvandlas till industriområde. Min stig avbryts av ett anläggningsområde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0