Marslandar-leken!

När jag var med på ett skidläger i tonåren lekte vi en arrangerad tävling, att bygga marslandare. Vi hade hyrt ett helt hus och på 20 min fick man använda allt mateiral man hittade och bygga ihop en skyddande farkost till det råa ägg gruppen fått som skulle släppas från andra våningen. Jag kommer ihåg hur kul jag tyckte det var och nu med en grupp designers och materialingenjörer, det kan ju inte passa bättre! Så förra torsdagen i samband med avdlningsmöte så avslutade vi med denna tävling och middag.

Vi sitter ju i ett eget "hus" så det var kul att släppa lös alla att använda vad de villa för att bygga en snygg billig och säker marslandare åt ägget. Sen fick de presentera för mig och jag bedömde i de olika aspekterna. Det var kul att se hur alla gick inför uppdraget och sprang stressat runt mellan kontorsbås, trappor och i förråden.



Snyggaste bidraget, vingar och symboler ditritade.


Säkraste bidraget, farkosten fastspänd i en Atlas-hjälm Kan det bli tryggare?


Här släpps de, en efter en.



Kontroll - höll ägget?

Alla klarade sig bra, så jag tror antingen är vi för duktiga ingenjörer eller huset för lågt. Ska fundera ut något svårare till nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0