Linas inställda fredagsbesök hos Erik

Jag gick upp 05.00 igår fredag, satte mig i bilen 06.00 för att åka till Beijing.

Som vanligt numera är motorvägen stängd och vi fick åka småväg. Efter 4 timmar har jag kommit fram till utkanten av Beijing och ska ha lektion, men är sen. Efter att ha haft 1 timme lektion ringer Erik och säger att han inte kan komma till Beijing förrän sent på kvällen och jag har ingen nyckel till hans hus. Så jag får ringa chauffören som börjat åka hemåt och be han vända och plocka upp mig efter lektionen och åka tillbaks.

Klockan 18.00 hemma igen! Inte världens effektivaste dag, 12 timmars bilåkande för 2 lektioner. Men som tur är just idag fick jag mitt extra datorbatteri så jag kunde jobba hela vägen med grejer som kräver ostördhet.

Så synd bara att jag inte hann träffa Erik denna helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0