En miljö-partistisk saga

Härliga lördag, har sovit ut (0730) och ligger på soffan med datorn i knät och en kopp kaffe på soffbordet. Snart ut och springa och i eftermiddag gå till parken med nya bekanta Samuel och Liangliang. Eg skulle Lina vara här också, men så blev mitt flyg från Taipei kraftigt försenat så hela fredagkvällen försvann med mig sittandes i Taipei. Nu ialf hemma i Beijing och planerar njuta av sommarvärmen.
Avståndet härifrån till pågående valrörelse i Sverige är långt, men jag gör mitt bästa för att hålla mig uppdaterad. Det finns många bra sajter som bevakar det. Läste just en rolig krönika i DN om hur en dag i ett Sverige styrt av Miljöpartiet skulle kunna se ut. Kanske något elak, men om man föreslår 25% kortare arbetstid med bibehållen lön (dvs 33% löneökning) eller ett friår med betald statlig lön för att fundera på vad man vill göra med livet så får man också räkna med att många kommer raljerar med ens politik.
"Hon har pluggat i tolv år nu med studielön, men funderar på om det är dags att växla spår och läsa massmedie- och reklamkritik. Annars kanske hon tar ett sabbatsår med medborgarlön i väntan på att hon kommer underfund med vad hon vill arbeta med."
Läs hela krönikan på:
http://www.svd.se/nyheter/politik/valet2010/en-dag-i-grona-sverige_4714119.svd
PS, Även Vänsterpartiet stödjer 6-timmars arbetsdag, vart står Mona i frågan? En andra fundering jag har, Lars Ohly kallade sig kommunist fram till ett par år sedan men säger sig nu INTE vara kommunist...men vid partikongressen härom dagen citerade han Karl Marx...en av kommunismens fäder. Vart står eg. Lars Ohly?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0