Zhengzhou-marathon besök


En söndageftermiddag ledig, vad gör man? Åkte flyg, taxi hela vägen till målområdet för Zhengzhou marathon 2010. Som jag skulle ha sprungit, men kom lite sent. Men det var kul att möta 18 lyckliga löpare i mål!



Fika ute i solen på en trapp och höra om loppet utifrån deras vinklar. Bröd, drickyoughurt, mandariner och godis. Riktig picknick!



Efter att vilat ut tillsammans (jag var typ den mest trötta efter en natt med lite sömn, ca 4 timmar och sedan 1 timmer flyg + 1.5 timmes flyg+ 1 timmes taxi)


På kvällen käkade vi middag allihopa i stan och joggarna firade med både baiju och pijiu medan jag firade dem med persikojuice.

Sedan tog vi 22.15 tåget tillbaks hem, sovtåg som anlände 06.15 i Beijing. Tåget var fräschare, skönare och billigare än något svensk sovtåg jag åkt! Rent och ljust. Oj vad vi ligger efter! Somnade när jag la huvet på kudden och vaknade av att konduktören gick och väckte alla. Har aldrig sovit så sammanhängande och bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0