Punktering!

Idag skulle jag vara snäll och hjälpa George på HR att hämta lite grejer, tyckte det var en bra idé eftersom han skulle ut till några områden som han inte känner till men som jag ofta är i (det händer ofta nu, jag nämner byar, sjöar, berg osv som folk här aldrig har hört talas om och det blir helt paffa när ur-invånarna nickar igenkännande "jaha, där").

Dessutom var det sol och en timme ute i solen är skönt att få under arbetsdagen.


Det började bra, kom iväg i tid. Solen sken och vi satt skönt uppkrupna på filtar ibak.





Den här sköna gubben cyklade om oss. Här i trakterna kan ni leta efter LOKA källan eller vad de är som gör att folk är superatletiska medan deras utseende signalerar... erfarenhet?? eller vill man att de ska vara tvärtom kanske, ett utseende som signalerar ung och vältränad, men cykelfarten inte lika viktig?



Helt plötsligt smäller det öronbedövande högt! Jag blir skiträdd och tänker nej nu har vi kört på någon! Men det visar sig att helt enkelt däcket har gått, det blev för tungt med oss på flaket samt grejerna vi hämtade plus de dåliga vägarna... eller dåligt däck, men surt var det för det var en bit tillbaks till jobbet och på en väg utan större biltrafik.

Nej, vi kunde inte fixa det utan ringde taxi och stackars chauffören fick ringa sin polare att komma med ett fixar-kit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0