Punktering och händigt svensk

Söndag 6 Juni, Eriks
I veckan som gick skulle jag och två jobbarkompisar Sigmound and Hunk gå ut och äta middag efter jobbet. Sigmound har precis köpt sin första bil och när vi skulle åka ut från parkering från jobbet sneddade han över trotoarkanten....*poff* sa det och så hade vi punktering.
Sigmound som uppriktigts sagt är en usel bilförare och en riktig hönsmamma bakom ratten sa lite försynt "oh dear god, what happended". Mina båda kinesiska vänner som aldrig har bytt däck förr och inte trodde det var möjligt att göra själv sa att jag kunde åka hem och de skulle ta bilen på verkstaden.
Tur var det då att jag grep in och sa "In Sweden we change tyres of our cares twice every year, so we are experts on this". Sagt och gjort, jag gav dem lite hjälp att komma igång och 15 min senare var vi på väg mot restaurangen igen. Det var nöjda med att ha fixat en punktering på egen hand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0