Kand fran TV

Fredag 5 Feb, Erik:
Forra forra veckan i Singapore, forra veckan i Sverige, denna och nasta i Shanghai och sen i Thailand och darefter tillbaka till Sverige en vecka....det ar tur att jag tycker om att resa. Veckan i Sverige var rolig, helg pa landet hos Bert, jobb i Fagersta och helg med mamma&pappa i Vetlanda. Kort, gott och effektivt.

Ett lustigt mote fick jag i Fagersta. Nar jag satt ensam i TV-rummet pa vandrarhemmet Rosenlund och tittade pa 21-nyheterna smog ett gang frusna SVT-arbetare in. De hade varit i Fagersta och spelat in dokumentar om en man som publicerar information om domda brottslingar pa natet och skulle overnatta pa vandrarhemmet.

En av personerna slog sig sig ner i TV-rummet hos mig. Vi presenterade oss aldrig utan satt och smapratade under nyheterna over en kopp te. Hon berattade att hon under drygt 10 ar arbetat for SVT i Afrika och hon var nyfiken pa hur jag uppfattar livet i Kina och vi pratade en halvtimme kring det. Det var forst igar nar jag streamade "Korrespondenterna" pa SVT-Play jag forstod att kvinnan jag satt och pratat med var Marika Griehsel, langvarig korrespondent i Afrika och bla under Apartheid-tiden bosatt i Sydafrika. Intressant men ocksa ett missat tillfalle att fa lara mig mer om Afrika...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0