Present från Thailand...

Minns att jag skrev att jag fick present från företaget i Thailande...fina guld-dekorerade skålar med porträtt av deras kung och drottning.
-
-
Under mitt besök till Thailand åkte jag även på en riktigt "res-mage". Hotellet saknade råd och hjälp, som tur kunde en kollega bjuda bot. Fick två små söta förpackningar med kinesisk "dunder-medicin".
-
Rådet var "ta två stycken ikväll så mår du bra imorn". Ok och god natt sa jag. Men när var tillbaka på rummet och öppnade förpackningen blev jag fundersam...menade han två små runda piller...eller två tuber med piller?
-
Det var sent och jag ville bara komma i säng och sova så jag hade två alternativ:
1) Ta två små runda piller med worst case scenario att inte få någon effekt...
2) Ta två tuber med piller och worst case scenario förstoppning en månad...
-
Blev rådvill och vände istället ut och in på min reseväska och hittade två tabletter från Sverige...det funkade! Nästa gång vet jag nu ialf att det är två hela tuber som gäller. Får se om jag nånsin provar. Senast jag provade kinesisk medicin blev jag frisk på en natt, så nog tror jag det funkar.
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0