Bilresa hem till xuanhua


Exakt två timmar tog det idag, mr wang hämtade mig utanför eriks hus och trafiken flöt på. Vi hade en trevlig resa, jag åt min macklunch, läste två artiklar och satt och skrev på ett litet föredrag. Min ipad gör mig så effektiv!



Sedan satt vi och småpratade lite om det ena och det andra. Jag frågade om han kunde åka skidor ("hua xue"), och hans svarade "klart jag kan". Jag undrade om han kunde utför eller längd, då blev han förvånad. Han hade svarat på om han kunde kemi (också "hua xue" men annat tonfall). Jag gapskrattade, numera när jag pratar relativt flytande så märks mina fel mindre men fel blir det, men numera är det svårare att upptäcka dem.

Sedan satte han på en skiva med europop, riktig disko-musik på kinesiska/engelska och sista halvtimmen flöt på snabbt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0