Residence Permit

Söndag 22 Aug, erik:
I veckan fick jag äntligen förnyat uppehålls-tillstånd, som i år tog lite längre tid än vanligt. Jag måste alltså förnya arbetstillstånd och uppehållstillstånd årligen, nu är det bara att köra tom Aug 2011 innan det är dags att förnya igen.
-
Under ansökningstiden lämnar man ifrån sig passet och jag har således bott på hotel i Shanghai de senaste 2 veckorna. Det är inte utan att jag är less på hotelfrukost och knall-hård säng. Föredelarna njuter nog mest Seco av, för det bästa jag kunnat göra med tiden har varit att jobba, från tidig morgon till sen kväll.
-
Under tiden har jag även blivit väl bekant med närbeläget dumpling-ställe där jag ätit nästan varje kväll...och alltid samma sak;
*Yi hwar niurou jaozi, shibage, pidan doufu he yi ping pijou...bing de!
*En tallrik nötdumplings, 18 stycken, en tofu med 1000-åriga ägg, en öl...väl kyld!
-
Nu när jag kommer tillbaka behöver jag inte säga vad jag ha, de frågar om jag ska enl ovan och jag behöver bara jaka. Rejäl portion blir det, men min personlig tränare säger ju jag måste äta mer.
-
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0