China traffic

Sondag 1 Aug, Erik:
Lina och jag hade en toppenhelg i Xuanhua; svalt sommarvader, tva langpass i bergen, middag med DaGer och ganget, fyllebadminton och mera. Dessutom hade jag tur att fa bade skjuts till och fran Beijing...eller ska jag kalla det otur. Resan till Xuanhua tog 6 timmer och hemresan 5 timmer...det ar 18mil 3-filig motorvag!!! Uppresan hindrades av trasiga lastbilar som blockerade korfalt och hemresan blev det totalstopp vid en trafikolycka (se bild). Efter en tid samlades tillrackligt med folk for att flytta betongsuggorna som separerade tva vagar och vi kunde aka vidare. FYI: Ingen personskada vid olyckan

Laxa: Nasta gang aker jag tag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0