Tips på hur du glädjer dina kollegor en måndag

Resgodis är ju klassiskt i Kina. Har man rest tar man med sig lokala godiset och bjuder avdelningen på. I veckan kom två tillbaks.

G hade varit i Xinjiang vilket är på gränsen mot Kazakstan och därifrån fick jag turkisk choklad, russin och en fickspegel med stenar formade som en jordgubbe. Fickspegel är perfekt efter lunch, spegla att tänderna är rena och fina fortfarande...

Hur ofta ger ni er chef en present när ni varit och rest?

Men sen kom också X hem i veckan från Nanjing. Nanjing är känt för sin saltade anka bl.a och jag fick då såklart en salt anka! Den är stor som en liten bäbis och jag sitter glatt och funderar på vem jag ska bjuda hem och dela ankan med mig. En person kan inte äta hela.

Så igår efter jobbat gick jag med datorväskan i ena handen och ankan i andra. Måndagar blir så mycket bättre med ovanliga presenter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0