Tid eller temperatur?

Sommarhetta inne på mitt rum. Jag bor i ett rum med glasfasad mot söder. Gardiner fördragna, men det har varit 30 grader inne hela helgen. Det är olidligt och emellanåt får jag panik av att det är mörkt för gardinerna är igendragna och så svettigt att jag trodde jag hade feber igår.  Imorse gick jag ner och bad dem sätta på kyla på AC:n, men de sa att nu är kylelementen i fläktarna nämligen avslagna eftersom vi har passerat det magiska datumet för höst. Det spelade ingen roll att det är sommarvärme och att gästerna kokar i sina akvarieburar till rum, NU ÄR DET HÖST OCH DÅ ÄR AC:n AVSLAGEN. De går INTE att sätta på.

Ibland blir jag så jäkla irriterad på traditionen (mentaliteten?) här, värmen slås på efter datum, spelar ingen roll vad termometern visar. På samma sätt med kylan, den slås av på datum ej på temperatur. Kläder gäller samma sak, nu har folk jackor på kontoret. Ute? 24 grader och sol. Men det är ju september då ska långkalsonger och jacka över långärmad på, det bara är så. (Lina)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0