Sma goda presenter

Onsdag 30 Sep, Erik:
Idag ar sista arbetsdagen innan nationaldagsfirandet borjar. Jag jobbar till lunch, sen flyger jag till Beijing dar Lina moter mig. Imorn blir det sa en 100mil lang bilresa till omradet kring Nanjing dar vi ska bo pa och hjalpa till att samla lov till maskarna pa en silkesmaskfarm. Det ska blir jatteroligt!

I den kinesiska kulturen ar det vanligt och viktigt att ge sma presenter kring viktiga hogtider, privata och kollektiva. Idag nar jag kom till jobbet tittade var hiss-forare in pa mitt kontor och gav mig vad jag tror ar ett granatapple, det behover alltsa inte vara nat sarskilt dyr present utan det ar omtanken som raknas. Hon sa att det ar jattegott...ska prova efter lunch och det kommer sakert smaka bra. Har ar frukterna oftast valdigt smakrika och smaskiga.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0