Frukost på gatan

Lördag 12 Sept, Erik:
Jag har gjort en god vana av att ta en promenad upp på min gata för att handla färsk frukost. Varje morgon må-sön går jag iväg sisådär vid 6-tiden och köper en jianmian och en mugg douhua (pris 5 pengar)...dvs en hoprullad pannkaka med 3 ägg, färska örter, sojasås, chili, nåt friterat blad av nåt slag och till det alltså en skål tofu med små räkor och picklade grönsaker i. Det är jättegott och säkert supernyttigt...inte mist för att jag börjar morgonen med en 20min promenad.

Idag när jag var och köpt det här så var det ju helgrusning som vanligt och då ropar ett barn i den krogia och brokiga kön "waiguo ren"...utlänning...alla skrattar och jag får svara på lite frågor vem jag är...när sen en tjej smiter före mig för att beställa sin pannkaka säger en man bestämt åt henna att låta utlänningen köpa sin frukost först :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0