Fast i trafiken



Ännu en lördag på väg till Beijing för kinesiska lektioner.

Men något har hänt med trafiken. Det är ständigt trafikstockning, bilar och lastbilar står stilla på motorvägen och trängs. Bilderna ni ser är fram och bakåtutsikten ur bilen. Allt står stilla! Det är inte längre 1:40 tim till min lektion, numera får man räkna med det dubbla. Vilket är ganska frustrerande, det blir liksom inte värt att åka när man får spendera så mycket tid i bilen och gå upp runt 5.00 en lördag.

Jag går gärna upp 5, det är inte det, men att åka bil är det tråkigaste jag vet. Har någon en bra ide på vad man kan göra för vettigt med tiden, säg gärna till. Men läsa, kolla på film mm gör mig åksjuk, så jag måste kolla på vägen, vilket utesluter en massa vettiga aktiviteter.

//Lina

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0