Matchmaking

Har suttit och lyssnat på en kollega och hans väninna. På kollegans avdelning finns 3 singelkillar som behöver en tjej och han hjälper dem genom att höra om väninnan har någon tjej i bekantskapskretsen. Utseende, ålder, arbete, familj, inkomst, familjen rik eller inte, arbetsprestation kopplad till hur lovande framtiden ser ut...

Väninnan har några förslag men några går bort, ens engelska är inget vidare, en annan jobbar i Beijing med att hyra ut hus så hon hittar nog inget jobb här i stan, en av tjejernas familj är jätterik så det är lite tveksamt om någon av de tre skulle vara ok, en annan tjej är redan 29 så hon är lite för gammal för killarna...

Jag sitter häpet och lyssnar och frågar skrattande om det är normalt, känns som att de lite på halv skämt försöker fixa av eget intresse. MEN kollegan har tydligen frågat killen om han vill ha hjälp och det ville han och nu ska han få en lista med telefonnummer samt beskrivningar.

Tydligen vanligt och ett bra sätt att hitta en lämplig fru på när man börjar närma sig 30 och inte har en tjej ännu.

Hur träffar man folk hemma i Sverige, har nästan glömt hur jag träffade Erik. Men det var nog lite mer slumpartat än att jag kollade upp hans meriter först. Så nu vet ni att det är inte hans hårda arbete, bra engelska eller inkomst jag är ute efter!     =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0