Xinjiang

Reste till xinjiang en kort resa, fre till onsdag. Min kollegas hemstad. Ökenområden och höga berg. Minoriteter, "weizu" och kzaker, förutom de han-kineser som bor där. Vi besökte en fjällsjö på 2300 m höjd som var klarblå, det är snö smältvatten. Den är ca 9 mil varvet runt, sprang en kort vända också. Alla mina kollegor är rädda för xinjiang och urumqi, det är här alla uppror våldsdåd och självmordsbomber sker. Men xinjiang är stort som en tredjedel Europa (?) och de flesta dagar är det lugnt, nu har jag med mina bilder övertygat de andra att det faktiskt är säkert och väldigt vackert här.
Tidigare var detta turist-tätt, men nu åker knappt någon hit!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0