Houston

Erik: Nu måste det vara 3-4 veckor sedan senast jag bloggade? Januari och Februari har varit hektiska och jag har passerat Sverige 2 gånger, Thailand 2 gånger, Kina 2 gånger, Indien 1 gång och så USA 1 gång. Förra veckan äntligen tillbaka i Kina och nu planerar jag hela Mars i Kina, det blir skönt att kunna sova hemma och vara kvar i en tidsson en hel månad i sträck. 
 
Det finns många highlights under alla resor såklart, Thailand har vi ju bloggat om redan. För mig viktigaste resan var väl kanske den till USA och Sandviks TOP300 möte så här lite text och bilder därifrån.
 
"Hemma efter 15 timmar lång flygresa, non-stop Houston Beijing. Det var superjobbigt men ok efter en roligt vecka på Sandviks stormöte för högsta 300 ledarna inom koncernen. Nu tillhör inte jag TOP300, än, utan var där som medlem i strategi-teamet som jag deltagit i under senaste året. Det här var något av vår examen och också lanseringen av Sandviks 2020 strategi."
 
För mig personligen var alla personliga möten mest värdefullt tillsammans men två ledarskapseminar varav den ena var väldigt bra (Georg Kohlrieser) och den andra väldigt engagerande (Robin Banks). 
 
Ett personligt möte var med Lars Nyren, vår ordförande, som jag också fick som bordsgranne under lunchen och därmed en chans fråga om logiken av uppköpet av Seco. 
 
En kvällaktivitet gick till NASA Space Center och en gästföreläsning av amerikansk astonaut.
 
En annan kväll till en farm
 
...där Sandviks husband bjöd på spelning.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0