Transitionträning

Sent hemma från tjänsteresa till England igår. Markus hämtade mig på Arlanda efter midnatt. Idag ledigt och sovmorgon. Har kört ett brickpass; cykel följt av löpning för att komma igång inför mitt första triatlonlopp nu på söndag. På eftermiddagen körde jag transitionsträning, dvs öva på momenten mellan simdistans-cykeldistans reps cykeldistans-löpdistans.
 
Om och om igen drog jag på mig våtdräkten för att sen simulera en kort löpsträcka upp ur vattnet, ta av våtdräkten, på med cykelskorna och upp på cykeln. På samma sätt tränade jag växlingen av med cykelskorna på med löpskorna. Finslipade detaljerna och kom ned i växlingstid med 1min. Låter kanske inte så mycket men att ta igen 1min på löpningen är jobbigt. Men framför allt har jag en orning på hur jag vill genomföra mina växlingar. Imorn upprepar jag passet men då i/ur vattnet. Jag och Markus ska till Gimo-dammen och träna. Ska bli så kul att tävla på söndag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0