Hallstahammar triatlon

Mitt livs första triatlon är fullföljt och det var precis så roligt som jag hoppats. Efter 750 meter simning i öppet vatten med ben och armar som flaxade vilt runt omkring mig, 40 km cykling i mycket vind och till sist 10 km löpning på fin stig längs kanalen Gick jag i mål på 2 timmar 22 minuter. Ett stolt nybörjarlopp, men många lärdomar att dra också för framtida lopp.
 
1) Simningen 18 min och inte bra, tappade kurs flera gånger och kom ur rytm. Glasögon immade igen. Mer träning i öppet vatten och 15 min ska vara möjligt med samma energiåtgång. Denna del är jag minst nöjd med.
 
2) Cyklingen 1.20 inkl byte var ok och det gickbra, men jag hade mer och ge och kan kapa många minuter om jag våga ligga på. Riktigt bra på platten och utför, tappade tid/placeringar uppför. Mer högintensiv träning krävs, sub 70 min ska jag nå snabbt. 
 
3) Löpningen 44 min och en kanonprestation. Pigga ben, behaglig pul och bra löpsteg. Men hade mer att ge och ska våga växla uppsista 3 km, nu ökade jag först sista 1 kl. Sub 43 ska gå.
 
 Övrig tid gick i växlingen, här framförallt tappad tid i växlingen simning till cykel där jag inte utnyttjade löpsträckan ur vattnet att få ner dräkten i midjan, 30 sek ska bort.
 
Nu ser jag fram emot nästa tria, vet inte när. Sen ska jag ner mot 2.10 i
i hallsta nästa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0