toalett-lyx under cykelturen

1. efter 2 timmar stannade vi langs vagen och jag behovde lana en toalett. en murad vagg, som skymmer 3 av fyra sidor pa en kvadrat, ca 1.8 m hog, utan tak. Och seda tva plankor att balansera pa, blota, hala och vingliga eftersom de ar ojamnt slitna och bortruttnade. Var livradd att de skulle ga av, glida runt i fastet eller jag halka och ramla ner i toaletten. att vakna var morgon och ga pa denna allmanna toalett- var glad att ni har vara svenska varianter. och att dromma om att kakla badrummet och lagga in golvvarme?? Avlagsen drom for vissa!
 
 
2. pa fruktost restaurangen efter ytterliggare tva timmar ville jag lana toaletten igen. Killarnas var bakom skjulet, dvs utomhus in nature. helt ok, helt normalt om man ar pa utflykt. men tjejernas, dar blev jag visad av agarinnan till hennes lilla bod/forrad, den lilla tradorren pa tillbyggnaden pa huset som ni ser. dar inne var forutom kol-forrad, kartonger och andra grejer (ungefar som i var lilla vedbod hemma) dar var ocksa en liten hink. Hon sa at mig att kissa i hinken/ Jag fragade forvanat och generat vad jag ska gora av det efterat? kanns ju ganska taskigt att ga hem till nagon, ut i deras bod och kissa i deras hink och sedan lamna det at henne att ta reda pa! men hon envisades med att hon tog hand om det. snallt och gastvanligt! skulle man sjalv erbjudit samma sak i sverige om en cyklande utlanning kom? fast de ar klart, toaletten skulle man ju lanat ut och har erbjuder man ju ocksa vad man har. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0