jobbat klart 7 dagarsvecka - varva med solsken och bergslopning

sa idag mandag har jag samlat totalt 1350 hojdmeter (pa ca 36 km).
 
solen varmer, det blaser kraftigt men varmt, ljumma vindar som ar ca 25 grader. hamnade i en "dal" mellan tva toppar dar vinden okade i fart eftersom det blev som en passage. jag stod och holl pa att blasa av berget, jag skojar inte! Det haftigaste jag varit med om, om jag hoppade flog jag jag bakat typ, och jag fick anstranga mig att sta kvar, lite framatlutad och balanserande. det blaser ofta mkt i xuanhua och jag har hittat den blasigaste platsen nu, mellan de tva bergstopparna pa en flank. jag tror den har bildats av erosion av sand och vind och darfor holkats ur. om man vill kanna hur det ar att flyga kan man uppleva det har, for det stupar nedat at bade vast och ost, en rygg, medan at norr och soder ar det berg uppat.
 
bergstoppen idag var 1100 meter hog och utsikten enorm. Uppe efter stenklattring med hander och fotter var det gras bakom pa bergsryggen, hogt gras fran forra aret med nya blommor vita och gula, vinden blaser i det hoga graset det gar inte att beskriva kanslan av att springa utfor dar och se bla himmel och berg flera mil bort. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0