sammanfattning av dagens chongqing-marathon

Nedanstående bild är från vår 4-mila-hunger. Fast vi vilat, ätit snickers och banan så är man snabbt sugen igen och vi provade den lokala klassikern spicy tofu med köttfärs och ris.
hela glada löparlaget med supporter-fruar (bara jag saknas i bilden) han till höger är 66 år och sprang in på ca 5 timmar. Killen framför Erik sprang in på 5.5 timmar. Zhao i svart väst sprang in på ca 4.30 timmar, strax efter han till höger.
ikväll blir det middag för att fira eriks födelsedag! samt mitt nya personbästa kanske?
efteråt var det skönt att vila och småäta, prata tider och hur det kändes, spana på mållinjen efter våra sista team medlemmar.
Jag sprang de sista 2 km tillsammans med en kille klädd i gröna blad runt halsen och en grön flagga. Han läste buddism och hade bla sprungit silkesvägen genom kina och kazakstan. Han gav mig och Erik en sovenir efteråt, en peng från iran. Han har en blogg ni kan kolla in:
blog.sina.com.cn/chenjunpower
jag gav pengen till zhao som samlar på utländska pengar, men jag sparade ett foto för att komma ihåg hur en irans 5000-sedel ser ut. (ca 5 kr)
den sista killen i vårt team kommer in på 5.30. vår lagledare springer in och spurtar lite med honom för att få honom att hinna in på 5.30 och inte knapra in på nästa minut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0