Lidingö Ultra - Trötthet

Erik: Dagen efter Lidingö Ultra och vi är båda skönt trötta i hela kroppen. Vid asfaltslöpning blir jag mest trött i ben men vid kuperad löpning känns det i både axlar, rygg och armar dagen efter. Det är en skön trötthet.
-
Lina sprang 50 Km och kom ju två, men ska tilläggas att vinnaren i damklassen är sverige-mästarinna på Ultralöpning. Så det är en andraplats med heder.
-
Själv sprang jag 26 Km och kom i mål på 2h11min. En förbättring på 10min från i fjol och klättrade i resultatlistan. Plats 22 av 161 löpare. Nu höjer jag ribban och satsar på att placera mig top 10% i lopp framöver, mer pannben och kämpa och slut på skönlunken.
-
Efter loppet träffade vi syrran och Albin och spelade boll tillsammans på Lidingövallen. Sen tillbaka till hotellet, duschade och åt en ordeltlig lunch med välförtjänt efterrätt. Trötta och nöjda och passae på att småsova på tåget hem. En dag blir inte mycket bättre än just så här!
-

-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0