Beijing Running Festival - 1-Milen

Erik: Årets andra tävlingslopp, Beijing International Running Festival med kortdistanser från 3K till 10K. Vi sprang 10K och det blev första tävlingen på 10.000m. 15.000 anmälda totalt och 8.000 som sprang 10K.
-
Start från TianAnMen Square (Himmelska fridens torg), det börjar bli en trevlig vana att börja bra lopp härifrån. Notera Linas stora T-shirt i bilden, det är en historia i sig själv. Vi var fyra löpare och jag hämtade våra startpaket under veckan. Vi fick 4 t-shirts; 1 Medium, 1 XL, 1 XXL och....1 XXXXXL (5XL).
-
XL var åt Lina och 5XL den till mig, "the giants from Sweden". Man undrar hur snacket gick när de bokade biljett åt oss? Kanske lät det så här fast på kinesiska: "We have two friends from Sweden that will run. 1 man and 1 woman, and they are both big, very big....I mean, REALLY big!" Hur som helst var tröjan alldeles för stor för mig och jag ville inte ha den när jag sprang, så vad jag gjorde var att jag och lina bytte...men även XXL var för stor så jag tog mig friheten att även byta med Zhao som hade XL. Det tycket jag var smart och tänkte att det märker de aldrig! Lina hade lagt ut en rökridå och sagt att jag också hade XXL, men när jag öppnade munnen och började prata om storleken på våra tröjor och att det stod längd i nacken på tröjan vill ju Zhao titta i min tröja. Så kan det gå, där stor jag och Zhao upptäckte att jag hade XL och han XXL och genast vill han byta. Lina tyckte jag var en superklant och bara skrattade och jag skämdes lite grann. Ps, av 8000 tröjor fanns det bara 1 enda XXXXXL, och den gav jag bort till Lina, nästa så jag ångrar mig!.
-
-
Målgång och ytterligare en bra lopp avverkat. Jag gick in på 42min8sek och Lina på 40min30sek. Det var långt över förväntan för båda oss två. Årets mål att klara SUB40 känns inom räckhåll och det var ju skitkul att springa så hårt och kort, passar mig perfekt när jag kan sträcka ut benen och ta mina 2-3 meterskliv.
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0