Zhangjiakou Maraton #2 - Dags för start

Framme vid startområdet och start-bilarna sätter ribban...nu j*vlar är det tävling!



Men först ska det fotograferas, alla ska vara med på bild och humöret är på topp...laddade till tänderna!



Och som enda två utlänningarna i loppet av 6,000 anmälda så blev det intervjuer och media både för mig och Lina. Här jag som intervjuas av lokal-tv. Jag pratar engelska och killen med ryggen mot bild som stallde frågan tittar på mig som en fågelholk, han förstod inte ett ord av vad jag sa :)



Lina fick sin beskärda del av uppmärksamhet också. Här skriver hon lyckoönskning på annan löpares ben, pressen är på plats och fotograferar



6,000 löpare total och det är många lag som har kommit tillsammmans. Vi ställer upp med löplaget från Xuanhua och var ca 30 pers. Här större grupp som jag inte vet vart från de kommer. Ialf ska de springa 10K och det visar senare att en av killarna här ska möta mig efter 37K för att hjälpa mig springa i mål! Vid det laget är jag i halvt-död och går mer än jag springer men han uppmuntrar mig och jogga lite för att få igång mig, det funkade. Det är så det är på lopp, alla är glad och hjälps åt...grymt kul och mysigt!



En sista bild tillsammans med Lina och Mr Yao innan dags för start.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0