Running och skavsar

Erik: Att distans loptraning ger skavsar visste jag sedan jag borjade trana till maraton for tva ar sedan. Forst utsatta plats var insida & armar brostvartor - losning tight troja. (undvik lost sittande trojor och linnen). Andra kansliga plats var insida lar - losning tighta lopbyxor (undvik lost sittande byxor och shorts, speciellt de med sommar langs insida lar).

Med tights fran topp till ta trodde jag att jag skyddat mig, men igar nya skavsar. Denna gang av tvattlapparna i trojan - klipp bort innan anvandning. A sa idag nytt langpass och i duschen efterat sved det till i skrevet...skavsar av bomullskalsonger Y-front - fran o med nu portforbjudna hos mig.

Tips for lopare som satsar pa lite langre disanser - Kort tighta klader i funktionsmaterial fran topp till ta, och slarva inte med innsersta lagret...och kasta bort Y-frontskallingarna, kan svida for den snala men de ar ju dessutom fula!

Skavsar midjan av tvattrad - behovs de overhuvudtaget?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0