Utmaning Erik:

6.7 km, medeltempo 4:38 min/km. Se mer på jogg.se, där finns både mina och Eriks tider dokumenterade.

Det närmar sig Wien, ca 4 veckor kvar. Sista veckan är vilovecka och nu är det egentligen försent att göra något åt sin form. Nu när jag ser på jogg.se att Erik har chans att slå mig känner jag paniken bubbla upp och inser att jag knappt kört några "hårda" pass utan bara långa pass...alltid i bekvämt prattempo.

Men inte längre! En kombination av bokat schema de kommande veckorna och tidigare avsaknad av långa pass kommer göra att från och med nu blir det många korta, men intensiva pass utanför komfortzon.

Kram Erik, vi ses snart i Wien så lycka till med träningen!

Det bästa är allt man måste äta för att få sig energi för att orka intensivpass... Choklad, kaffelatte, idag vart det hemmagjorda nudlar och ikväll rostad anka... och tre typ ägg-mazariner mellan lunch och middag...

dock är min bästa energiladdning marabou dajm, varje gång jag slagit längd eller fartrekord har jag timmarna före ätit 250 gram DAJM chokladkaka istället för lunch. Ska försöka få tag på det till Wien-loppet att äta under lördagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0