Oflexibla kinesiska gym...

...skit-irriterad på gymmet de bygger upp härnere... de har öppet tider när alla andra jobbar. Frågade om man kunde få komma själv tidigare och cykla 1 timme, med nyckel eftersom jag bor här. De flesta hotellgym är ju öppna 24 timmar. De svarade nej med många dåliga argument:

1. Vattenkostnaden höjdes (men jag ska inte duscha, bara cykla)
2. Elpriset stiger (Ja, jag kommer tända en lampa)
3. Om andra kunder ser mig kl 05.30 i gymmet vill de också komma då (Jamen bra inställning till kunderna, om de flesta vill träna vid den tiden, varför öppnar de då klockan 09.00?!)
4. Det var inte bra för mig att träna på morgonen, jag skulle komma på kvällen istället. Idioter! Här blev jag riktig tvär och sa rakt och tydligt på kinesiska exakt vilka krav jag hade och han inte skulle lägga sig i om jag ville träna på morgonen eller inte, utan om jag inte kunde cykla runt 5-6 så var jag inte intresserad. Detta var tydligen gymchefen och inför alla deras anställda så hjälpte det inte direkt att få tillgång till gymnyckeln...



Så jag ska köpa en spinningcykel har jag bestämt, så jag aldrig någonsin ska behöva gå dit på kvällen och betala inträde. Kan liksom inte sjunka så lågt just nu, jag har en prestige-kamp med deras chef, en liten tjock gubbe som verkar öppna ett gym för sin egen skull och inte för kundernas.

De anställda tyckte att det var OK att jag skulle få komma in och spinna, en hade hört talas om att det fungerade så i USA och en annan erbjöd sig till och med att komma och öppna dörren åt mig klockan 05.00 om jag ville.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0