Löputrustning: Musik

Lina: Musik kan få en lång löprunda att bli mycket roligare, snabbare och därmed effektivare!

Tack Markus för din musikmix du skickade över, den är jättebra, speciellt när man löper över bergen och det börjar bli mörkt, då är vissa låtar helt grymma! 

Hörlurar är jätteviktigt att ha bra när man springer. Först och främst vill man ju ha bra ljud. Men minst lika viktigt är hur lurarna sitter i örat, bekvämt  och mjukt, och att det sitter stadigt så man inte en enda gång behöver greja till dem.

Jag tyckte i somras att det är en viktig grej och bestämde mig att lägga ca 300 kr på ett par KOSS mjuka skumgummi som man trycker i örat. Jämfört mot de tidigare jag haft, hårdplast som hänger i örat, vanliga snäckor blev det jätteskillnad! Vilket ljud helt plötsligt! Men de var alltid svåra att få i och ramlade ur för de är ju stora som mina tummar. Jag vet inte om det är bara jag som har det problemet, om mina öron är små eller lurarna ÄR stora.

Hursomhelst, nu 3 månader senare så är vänster glapp. (!) Skitkvalitet måste jag säga, visst väntar man sig mer när man köper dyra? Min billiga har sällan glappat, däremot är ju ljudet inte så bra.

Det fick mig att gå till en supermarket och köpa de bästa och skönaste de hade. Och dessa var bättre ljud och dessutom små och mjuka, som lätt sitter i örat och inte så mycket som sticker ut som kan ramla ur. Volymen är högre utan att höja, för inget ljud går nästan förlorat utanför örat.

Jag vet inte om jag ska tacka KOSS dåliga kvalitet för att jag äntligen hittat de perfekta lurarna.

Pris? 36 kronor, de dyraste på affären.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0