Beijing 06.00 - inte en människa

Hade möten i Beijing förra veckan. Blev en övernattning på gångavstånd från lyxgatan Wangfujing street.

Jag vaknade runt 06.00 som vanligt, eftersom jag går upp ca 5-5.30 i vanligt fall. Men här så jobbar man först kl 09.00 så vi skulle inte ses för frukost kl 7.30 och detta för att jag insisterade att vi kunde påbörja jobber kl 08.00 istället. (Vi hade mycket att göra på lite tid och skulle resa tillbaka med bil på eftermiddagen)



Men trots att vi skulle ses tidigare så hade jag 1,5 timme att spendera. Så jag gick ut och tog en lång promenad längs shoppinggatan. Det var verkligen helt öde! Såhär tidigt var det bara jag ute, svårt att förstå i en storstad med 16-17 miljoner invånare. Fagersta och Beijing är ganska lika kl 06.00 en onsdagmorgon. Nej, det är nog troligare att du ser någon påväg till jobbet i Fagersta!



Jag blev ganska hungrig redan efter en halvtimme, jag vet inte om det faktum att en Mcdonaldsskylt dök upp tillsammans med en 24timmar öppen skylt. Så jag fick bästa platsen, med rödvitrutig duk och gott kaffe, kycklingbörjare och mjölk. Chokladpaj till efterrätt. Jag var mätt men nöjd sedan när vi skulle äta frukost 7.30.

Mycket snygga skyltfönster.




Och en del konstiga skyltfönster också, mitt på gågatan bland adidas, gucci, nikon kan du köpa doktorsgrejer. Men ganska intressant när man tittar närmare, en docka hade alla akupunktur punkter utritade och numrerade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0