Badminton Real Competition

Söndag 1 November, Erik:
Idag var det alltså tävlingsdags för företags-kampen i badminton här i Shanghai. Vårt lag hade stämt träff i hallen kl 0830 (at latest eftersom tävligen skulle starta då). Alltså hoppar jag upp kl0600 och anländer stadion kl 0815....men är först dit...övriga laget kommer släpandes strax efter 0900....det är så kinesiskt....önskar att de kunde meddelat mig, isf hade jag gärna lagt ytterligare 30min på att läsa morgon-nyheterna.

Så tävligen; Herrklass drygt 50 pers, damklass ca 40 pers, företagsklass 15 lag och 16 dubbellag. Alltså 4 tävligsgrenar. Resultat: Tre av fyra secoiter åker ur singeltävligen i gruppspelet, Fay tar sig vidare och kommer top 8 i damsklassen. Seco åker ut kvalet till företagskampen....och jag hittar en dubblel-kompis som jag tillsammans kniper 3:e platsen med. Woow!!! Fick ett par fina sport-strumpor för det....

Men, det ska sägas att övriga två spelare från min singel-grupp slutade 1:a resp. 2:a plats!!!! Jag spelade 21:6 resp 21:8...och då ska jag säga att de var grymma...så jag gjorde ganska bra ifrån mig ändå. Coolast var han som vann...jag kallade honom Yoda (och det gör mig till Luke Skywalker). Han förlorade inte en match och förlorade aldrig mer än 7 poäng i någon av de 7 matcher han spelade!!!

Shit alltså, typ 180cm lång och måste vägt drygt 80 kg...alltså inte en typisk badmintonkropp. Men han var alltid rätt på bollen, och med korta handledssnärtar lurade han motsåndare efter motståndare. När de sprang mot nät piskade han till med precision ner i något av hörnen, och när de gick bak i plan tog smekte han till den kort bakom nätet...gick inte se vilket slag han skulle slå förren bollen var på väg över nätet. Grymt coolt att se någon så duktig och jag är nöjd att jag faktisk knep 6 poäng mot honom (på min egen skicklighet och inte hans misstag).

Nu hemma efter 7 timmar och 8 matcher. Det var jätteroligt och nu ska jag spela så ofta jag får chans.

Svettig mellanvila och måste pilla på nya racket lite


Sigmound hade ingen bra dag och torskade alla matcher


I dubbelspelet låg jag bak i plan och smashade hem boll efter boll


Övriga Secoiter äter bullar. Fv; Angela, Erik, Fay och Michelle


By the way...Amanda Jensens "...happy day" är grym...lyssna på den

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0